Coaching

Als coach loop ik mee in je traject. We zetten samen de verschillende stappen.

 

Met een waarderende aanpak bekijken we welke belemmeringen er op je pad komen.

We brengen je sterktes in kaart, staan stil bij eerdere succeservaringen en gaan op zoek naar hetgeen je echt wilt.

 

Deze oplossingsgerichte, waarderende aanpak zetten we in tijdens het hele coachingstraject.

 

De inzichten die je bekomt, zullen je versterken. Het inzetten op je persoonlijke ontwikkeling is immers een duurzame investering. Je zal je drijfveren leren kennen en hiernaar keuzes maken.

 

Voor LEERKRACHTEN ontwierp ik een traject op maat:

 

VEERKRACHTIG VOOR DE KLAS

traject van vier uur

 

twee uur: sterk verhaal

succeservaringen - talenten - drijfveren

 

een uur: toekomstbeeld

droombeeld - positieve verwachtingen - metaforen

 

een uur: aan de slag

voorwaarden scheppen - actie ondernemen

 

Vanuit een oplossingsgerichte, waarderende benadering ondersteun ik leerkrachten in een individueel traject.

Het versterken van leerkrachten leidt zo tot meer bevlogenheid in onze klaslokalen.

Veerkracht zetten we in als antwoord op de uitdagingen in het onderwijs.

De basisprincipes en de stappen van de Appreciative Inquiry zijn de leidraad doorheen de coaching.

 

Deze begeleiding is voor alle leerkrachten en onderwijsmensen die geregeld uitdagingen vinden in hun job.

Collega's die zich iedere dag inzetten om jongeren te begeleiden en te vormen.

Onderwijskrachten die dagelijks veel energie investeren in onze jongeren.

Leden van schoolteams die niet willen wachten tot hun batterijen leeglopen,

maar die zelf stappen willen ondernemen om weer veerkrachtig(er) aan de slag te gaan.

Bevlogen leerkrachten die zelfzorg verdienen.

 

'Samen met Annick op zoek gaan naar het positieve in mijn job was erg verrijkend. Het gebeurde in een gezellige sfeer en voelde me zeer welkom in de begeleiding. De methodieken die werden ingezet bevielen me heel goed.

Ik zou dit traject zeker aanbevelen aan collega's om hen mee te geven dat niet altijd de negatieve dingen in onze job moeten doorwegen. Anders naar je job in het onderwijs kijken, helpt echt.'

 

'Mijn talenten laten benoemen door mijn collega's was erg mooi. Ik vroeg me wel af welke reacties ik zou krijgen op deze vraag, maar het zorgde voor een fijne dynamiek op school. Ik werd aangemoedigd door mijn schoolteam en mijn directeur. Zelfzeker ga ik weer aan de slag en concrete actiepunten stelde ik op met Annick. Ze prijken aan de muur in mijn leslokaal!'

 

'Op een vriendelijke, serene manier werd me een spiegel voorgehouden. Het was best confronterend, maar ook hartverwarmend. Echt een aanrader deze coaching. Ik leerde veel over mezelf.'

 

Deze coaching kan vergoed worden met loopbaancheques van de VDAB.

Leerkrachten betalen dan 40 euro voor 4 uur begeleiding.

 

Voorwaarde is dat je de voorbije zes jaar geen gebruik maakte van loopbaancheques.

 

Directies kunnen ook kiezen om dit bedrag te betalen vanuit het professionaliseringsbudget.

Ze kunnen als werkgever zo optreden als derdebetaler. Meer info hierover bezorg ik je graag.

 

Deze individuele coaching bied ik (in principe) aan in de gloednieuwe kantoren van Human Results in Bilzen, Maastrichterpoort 9/1.

 

 

 

 

Wil je als leidinggevende in het onderwijs dit traject schoolbreed aanbieden?

Wil je dit thema aanpakken op een algemeen vormingsmoment? Bekijk dan zeker de informatie bij 'vorming'.

Contacteer me zeker voor een vrijblijvend voorstel op maat van je school.

 

┬ętalentontwikkelleraar

CONTACTGEGEVENS

Annick Jehaes

Kerkhoflaan 24

3740 Eigenbilzen

0477 689 088

MISSIE

Het in beweging brengen van mensen en organisaties door

in te zetten op sterktes en steeds een waarderende blik

te hebben.